Když se objeví nejistota....

Sociální poradna pro pečující a pozůstalé MEDICA

Sociální poradna pro pečující a pozůstalé MEDICA

Na poradnu se lidé obracejí v situaci, kdy zvažují péči o svého blízkého, či již dlouhodobě pečují a objeví se u nich dotazy nebo nejistota.

Naším posláním je odborně a lidsky pomáhat rodinám a podporovat je v každodenní náročné péči o své blízké, doprovázet je v nelehké době dlouhodobé nemoci, při umírání i po úmrtí, a to v jejich přirozeném domácím prostředí. Cílem je poskytnout pomoc a podporu lidem, kteří se ocitnout v nepříznivé situaci z důvodu dlouhodobé nemoci anebo blízkosti smrti.

Poradna nabízí podporu a pomoc v závažných situacích, které blízcí nemocných řeší. Komu jsou služby určeny a jaké jsou poskytované úkony se dozvíte zde.

Pomůže zprostředkovat:

– poskytnutí informací o průběhu, podmínkách a možnostech domácí hospicové péče a principech paliativní péče

– poskytnutí kontaktů a zprostředkování dostupných služeb v oblasti péče o nemocného (např. domácí hospicové péče, zdravotní služby, pečovatelské služby, osobní asistence, půjčovny zdravotních pomůcek)

– poskytnutí informací týkajících se vzniku nároku na příspěvek na péči, ošetřování člena rodiny či náhradního volna v zaměstnání

– doprovázení  nemocného i rodiny v těžké životní situaci (zvládání péče, psychohygiena, prostor pro sdílení obav, starostí, smutku, sdílení vzpomínek aj.)

– podpora komunikace s nemocným i pečujícími o jejich situaci, potřebách a přáních

– zprostředkování psychologického poradenství

– zprostředkování služeb duchovního

– poskytnutí praktických informací jak postupovat při úmrtí doma

– sociální pracovník je pověřen jednáním se zájemcem o službu

Služba odborného sociálního poradenství je poskytována bez úhrady.

Co nabízíme:

  • Praktické i teoretické poradenství ohledně všeho, co souvisí s péčí – u Vás doma anebo v našem obýváčku – včetně praktického nácviku všeho, co je pro Vás důležité.
  • Poradci pro pozůstalé pomohou se vším, co je potřeba ve chvílích po úmrtí.
  • Svépomocné skupiny pozůstalých fungují na principu sdílení, kdy rozhovor s těmi, kteří procházejí podobnou situací, může být uklidňující.
 

Stížnosti

Náměty, připomínky nebo stížnosti na kvalitu nebo způsob poskytování sociální služby odborného sociálního poradenství mohou podat zájemci o službu, uživatelé služby nebo ostatní osoby.

  • Služba má stanovena vnitřní pravidla, kterými se řídí vyřizování stížností.
  • Stížnost lze podat ústně nebo písemně na výše uvedených kontaktech.
  • Stížnost lze podat rovněž anonymně.
  • Standardně bývají stížnosti řešeny v co nejkratší lhůtě, standardně do 30 dnů a to adekvátně způsobu podání.

PAPUČOVÁ KAMPAŇ

Připojte se k Papučovému dni a podpořte mobilní hospic MEDICA Třinec. Díky vaší pomoci mohou lidé strávit poslední chvíle doma, v kruhu svých blízkých. I malý dar má velký smysl

Více informací

DOŽÍT DOMA

Papučový den je celostátní akce, kdy si lidé obouvají papuče, aby ukázali podporu mobilním hospicům. Ty pomáhají vážně nemocným prožít poslední dny doma, v kruhu rodiny. I náš hospic je součástí kampaně Dožít

Více informací

PAPUČOVÝ DEN

Připojte se k nám
a nazujte si ráno 8. 10. 2025 na cestu 
do práce nebo do školy papuče!

Pomůžete nám šířit povědomí o mobilní hospicové péči a ukážete, že podporujete její smysl. Dejte vědět lidem kolem sebe, že mobilní hospice pomáhají důstojně žít našim nejbližším doma až do konce.

Vaše papuče symbolizují bezpečí a pohodlí domova.

#papucovyden #dozitdoma

PAPUČOVÝ DEN

Připojte se k nám
a nazujte si ráno 8. 10. 2025 na cestu 
do práce nebo do školy papuče!