Když se objeví nejistota....
Sociální poradna pro pečující a pozůstalé MEDICA
Sociální poradna pro pečující a pozůstalé MEDICA
Na poradnu se lidé obracejí v situaci, kdy zvažují péči o svého blízkého, či již dlouhodobě pečují a objeví se u nich dotazy nebo nejistota.
Naším posláním je odborně a lidsky pomáhat rodinám a podporovat je v každodenní náročné péči o své blízké, doprovázet je v nelehké době dlouhodobé nemoci, při umírání i po úmrtí, a to v jejich přirozeném domácím prostředí. Cílem je poskytnout pomoc a podporu lidem, kteří se ocitnout v nepříznivé situaci z důvodu dlouhodobé nemoci anebo blízkosti smrti.
Poradna nabízí podporu a pomoc v závažných situacích, které blízcí nemocných řeší. Komu jsou služby určeny a jaké jsou poskytované úkony se dozvíte zde.
Pomůže zprostředkovat:
– poskytnutí informací o průběhu, podmínkách a možnostech domácí hospicové péče a principech paliativní péče
– poskytnutí kontaktů a zprostředkování dostupných služeb v oblasti péče o nemocného (např. domácí hospicové péče, zdravotní služby, pečovatelské služby, osobní asistence, půjčovny zdravotních pomůcek)
– poskytnutí informací týkajících se vzniku nároku na příspěvek na péči, ošetřování člena rodiny či náhradního volna v zaměstnání
– doprovázení nemocného i rodiny v těžké životní situaci (zvládání péče, psychohygiena, prostor pro sdílení obav, starostí, smutku, sdílení vzpomínek aj.)
– podpora komunikace s nemocným i pečujícími o jejich situaci, potřebách a přáních
– zprostředkování psychologického poradenství
– zprostředkování služeb duchovního
– poskytnutí praktických informací jak postupovat při úmrtí doma
– sociální pracovník je pověřen jednáním se zájemcem o službu
Služba odborného sociálního poradenství je poskytována bez úhrady.
Co nabízíme:
- Praktické i teoretické poradenství ohledně všeho, co souvisí s péčí – u Vás doma anebo v našem obýváčku – včetně praktického nácviku všeho, co je pro Vás důležité.
- Poradci pro pozůstalé pomohou se vším, co je potřeba ve chvílích po úmrtí.
- Svépomocné skupiny pozůstalých fungují na principu sdílení, kdy rozhovor s těmi, kteří procházejí podobnou situací, může být uklidňující.
Stížnosti
Náměty, připomínky nebo stížnosti na kvalitu nebo způsob poskytování sociální služby odborného sociálního poradenství mohou podat zájemci o službu, uživatelé služby nebo ostatní osoby.
- Služba má stanovena vnitřní pravidla, kterými se řídí vyřizování stížností.
- Stížnost lze podat ústně nebo písemně na výše uvedených kontaktech.
- Stížnost lze podat rovněž anonymně.
- Standardně bývají stížnosti řešeny v co nejkratší lhůtě, standardně do 30 dnů a to adekvátně způsobu podání.

Terénní služba je poskytovaná v přirozeném prostředí klienta.
pracovní dny 7:00 až 15:00
po předchozí telefonické domluvě


Bc. Lucie Sikorová, DiS.
sociální pracovník - vedoucí sociálních služeb

Soňa Ruszová DiS.
sociální pracovník - vedoucí Sociální poradny pro pečující a pozůstalé MEDICA
Aktuálně

Den otevřených dveří v DOMEČKU MEDICA
Připojte se k celostátní akci Papučový den a obujte si papuče na podporu mobilních hospiců.Díky nim mohou vážně nemocní lidé prožít své poslední dny doma, v kruhu rodiny a pečujících.

8. října do práce, do školy papučích
Co můžete udělat 🧡 Přidejte se: 8. října si obujte papuče a podpořte Papučový den.Vyfoťte se, sdílejte, darujte.Podpořte MEDICU Třinec – aby paliativní péče byla dostupná všem na Třinecku a Jablunkovsku.

PAPUČOVÁ KAMPAŇ
Připojte se k Papučovému dni a podpořte mobilní hospic MEDICA Třinec. Díky vaší pomoci mohou lidé strávit poslední chvíle doma, v kruhu svých blízkých. I malý dar má velký smysl

DOŽÍT DOMA
Papučový den je celostátní akce, kdy si lidé obouvají papuče, aby ukázali podporu mobilním hospicům. Ty pomáhají vážně nemocným prožít poslední dny doma, v kruhu rodiny. I náš hospic je součástí kampaně Dožít