Když se objeví nejistota....
Sociální poradna pro pečující a pozůstalé MEDICA
Sociální poradna pro pečující a pozůstalé MEDICA
Na poradnu se lidé obracejí v situaci, kdy zvažují péči o svého blízkého, či již dlouhodobě pečují a objeví se u nich dotazy nebo nejistota.
Naším posláním je odborně a lidsky pomáhat rodinám a podporovat je v každodenní náročné péči o své blízké, doprovázet je v nelehké době dlouhodobé nemoci, při umírání i po úmrtí, a to v jejich přirozeném domácím prostředí. Cílem je poskytnout pomoc a podporu lidem, kteří se ocitnout v nepříznivé situaci z důvodu dlouhodobé nemoci anebo blízkosti smrti.
Poradna nabízí podporu a pomoc v závažných situacích, které blízcí nemocných řeší. Komu jsou služby určeny a jaké jsou poskytované úkony se dozvíte zde.
Pomůže zprostředkovat:
– poskytnutí informací o průběhu, podmínkách a možnostech domácí hospicové péče a principech paliativní péče
– poskytnutí kontaktů a zprostředkování dostupných služeb v oblasti péče o nemocného (např. domácí hospicové péče, zdravotní služby, pečovatelské služby, osobní asistence, půjčovny zdravotních pomůcek)
– poskytnutí informací týkajících se vzniku nároku na příspěvek na péči, ošetřování člena rodiny či náhradního volna v zaměstnání
– doprovázení nemocného i rodiny v těžké životní situaci (zvládání péče, psychohygiena, prostor pro sdílení obav, starostí, smutku, sdílení vzpomínek aj.)
– podpora komunikace s nemocným i pečujícími o jejich situaci, potřebách a přáních
– zprostředkování psychologického poradenství
– zprostředkování služeb duchovního
– poskytnutí praktických informací jak postupovat při úmrtí doma
– sociální pracovník je pověřen jednáním se zájemcem o službu
Služba odborného sociálního poradenství je poskytována bez úhrady.
Co nabízíme:
- Praktické i teoretické poradenství ohledně všeho, co souvisí s péčí – u Vás doma anebo v našem obýváčku – včetně praktického nácviku všeho, co je pro Vás důležité.
- Poradci pro pozůstalé pomohou se vším, co je potřeba ve chvílích po úmrtí.
- Svépomocné skupiny pozůstalých fungují na principu sdílení, kdy rozhovor s těmi, kteří procházejí podobnou situací, může být uklidňující.

Stížnosti
Náměty, připomínky nebo stížnosti na kvalitu nebo způsob poskytování sociální služby odborného sociálního poradenství mohou podat zájemci o službu, uživatelé služby nebo ostatní osoby.
- Služba má stanovena vnitřní pravidla, kterými se řídí vyřizování stížností.
- Stížnost lze podat ústně nebo písemně na výše uvedených kontaktech.
- Stížnost lze podat rovněž anonymně.
- Standardně bývají stížnosti řešeny v co nejkratší lhůtě, standardně do 30 dnů a to adekvátně způsobu podání.

Terénní služba je poskytovaná v přirozeném prostředí klienta.
pracovní dny 7:00 až 15:00
po předchozí telefonické domluvě

Bc. Lucie Sikorová, DiS.
sociální pracovník - vedoucí sociálních služeb

Soňa Ruszová DiS.
sociální pracovník - vedoucí Sociální poradny pro pečující a pozůstalé MEDICA
Aktuálně

Praktický kurz pro ty, kdo doma pečují
Den co den se staráte o svého blízkého v domácím prostředí? Zvedáte ho z postele, pomáháte mu s hygienou a veškerým přesunem po domě? Nebo naopak teprve čekáte, že se

Zastavení
Ztráta blízkého bolí – a někdy je dobré nebýt v tom sám. 21. května se opět otevírá prostor, kde můžete mluvit… nebo jen být. Místo, kde vás někdo vyslechne. Kde

Právě odjíždíme do Žiliny
Na cestu se vydává tým hodnotitelů z MEDICA Třinec, který se zúčastní mezinárodní soutěže první pomoci pro děti ze Slovenska. Událost se koná v úterý 20. května 2025 v rámci

Finále Kvízomatu
Finále odvahy a první pomoci! Mezinárodní soutěže žáků v rámci projektu Erasmus+ Dvouletý projekt „Kvízomat aneb Zachráníš mě?“, který MEDICA Třinec realizuje ve spolupráci se Slovenským Červeným křížem Žilina, míří