Když se objeví nejistota....
Sociální poradna pro pečující a pozůstalé MEDICA
Sociální poradna pro pečující a pozůstalé MEDICA
Na poradnu se lidé obracejí v situaci, kdy zvažují péči o svého blízkého, či již dlouhodobě pečují a objeví se u nich dotazy nebo nejistota.
Poradna nabízí podporu a pomoc v závažných situacích, které blízcí nemocných řeší.
Pomůže zprostředkovat:
– poskytnutí informací o průběhu, podmínkách a možnostech domácí hospicové péče a principech paliativní péče
– poskytnutí kontaktů a zprostředkování dostupných služeb v oblasti péče o nemocného (např. domácí hospicové péče, zdravotní služby, pečovatelské služby, osobní asistence, půjčovny zdravotních pomůcek)
– poskytnutí informací týkajících se vzniku nároku na příspěvek na péči, ošetřování člena rodiny či náhradního volna v zaměstnání
– doprovázení nemocného i rodiny v těžké životní situaci (zvládání péče, psychohygiena, prostor pro sdílení obav, starostí, smutku, sdílení vzpomínek aj.)
– podpora komunikace s nemocným i pečujícími o jejich situaci, potřebách a přáních
– zprostředkování psychologického poradenství
– zprostředkování služeb duchovního
– poskytnutí praktických informací jak postupovat při úmrtí doma
– sociální pracovník je pověřen jednáním se zájemcem o službu
Služba odborného sociálního poradenství je poskytována bez úhrady.
Co nabízíme:
- Praktické i teoretické poradenství ohledně všeho, co souvisí s péčí – u Vás doma anebo v našem obýváčku – včetně praktického nácviku všeho, co je pro Vás důležité.
- Základní krizová intervence – telefonická i osobní – zajišťuje proškolený sociální pracovník.
- Poradci pro pozůstalé pomohou se vším, co je potřeba ve chvílích po úmrtí.
- Svépomocné skupiny pozůstalých fungují na principu sdílení, kdy rozhovor s těmi, kteří procházejí podobnou situací, může být uklidňující.
Smlouva
Společně se dohodneme na jednotlivých krocích spolupráce zohledňujících vaše potřeby. Vytvoříme individuální plán, kde specifikujeme, co kdo a kdy udělá, aby byla poskytována adekvátní pomoc.
Uzavřeme písemnou nebo ústní smlouvu, která definuje dohodnuté kroky a závazky.
Ukončení smlouvy
- Úmrtím opečovávané osoby
- Uplynutím lhůty stanovené ve smlouvě
- Vypovězením ze strany klienta
Zajišťujeme flexibilitu a otevřenou komunikaci, aby bylo možné přizpůsobit plán měnícím se potřebám a situacím.
Stížnosti
Náměty, připomínky nebo stížnosti na kvalitu nebo způsob poskytování sociální služby odborného sociálního poradenství mohou podat zájemci o službu, uživatelé služby nebo ostatní osoby.
- Služba má stanovena vnitřní pravidla, kterými se řídí vyřizování stížností.
- Stížnost lze podat ústně nebo písemně na výše uvedených kontaktech.
- Stížnost lze podat rovněž anonymně.
- Standardně bývají stížnosti řešeny v co nejkratší lhůtě, standardně do 30 dnů a to adekvátně způsobu podání.
pracovní dny 7:00 až 15:00
po předchozí telefonické domluvě
Bc. Lucie Sikorová, DiS.
sociální pracovník - vedoucí sociálních služeb
Aktuálně
K smrti dobré kafe v Nýdku
Srdečně zveme na setkání, tentokrát v obci Nýdek. Realizováno v rámci projektu MAS Jablunkovsko.
Běh pro hospic MEDICA – IV. ročník Třinec
Zajišťujeme bezplatné služby poskytující mobilní paliativní péči. Snažíme se o to, aby těžce nemocný člen rodiny mohl zůstat doma, netrpěl zbytečně bolestmi a konec života
Běh pro hospic MEDICA v obci Komorní Lhotka
Zajišťujeme bezplatné služby poskytující mobilní paliativní péči. Snažíme se o to, aby těžce nemocný člen rodiny mohl zůstat doma, netrpěl zbytečně bolestmi a konec života
Běh pro hospic MEDICA v obci Dolní Lomná
Zajišťujeme bezplatné služby poskytující mobilní paliativní péči. Snažíme se o to, aby těžce nemocný člen rodiny mohl zůstat doma, netrpěl zbytečně bolestmi a konec života