Když se objeví nejistota....
Sociální poradna pro pečující a pozůstalé MEDICA
Sociální poradna pro pečující a pozůstalé MEDICA
Na poradnu se lidé obracejí v situaci, kdy zvažují péči o svého blízkého, či již dlouhodobě pečují a objeví se u nich dotazy nebo nejistota.
Poradna nabízí podporu a pomoc v závažných situacích, které blízcí nemocných řeší.
Pomůže zprostředkovat:
– poskytnutí informací o průběhu, podmínkách a možnostech domácí hospicové péče a principech paliativní péče
– poskytnutí kontaktů a zprostředkování dostupných služeb v oblasti péče o nemocného (např. domácí hospicové péče, zdravotní služby, pečovatelské služby, osobní asistence, půjčovny zdravotních pomůcek)
– poskytnutí informací týkajících se vzniku nároku na příspěvek na péči, ošetřování člena rodiny či náhradního volna v zaměstnání
– doprovázení nemocného i rodiny v těžké životní situaci (zvládání péče, psychohygiena, prostor pro sdílení obav, starostí, smutku, sdílení vzpomínek aj.)
– podpora komunikace s nemocným i pečujícími o jejich situaci, potřebách a přáních
– zprostředkování psychologického poradenství
– zprostředkování služeb duchovního
– poskytnutí praktických informací jak postupovat při úmrtí doma
– sociální pracovník je pověřen jednáním se zájemcem o službu
Služba odborného sociálního poradenství je poskytována bez úhrady.
Co nabízíme:
Termíny kurzů pro ty, kdo doma pečují: 6.6.2024,19.9.2024,21.11.2024
- Praktické i teoretické poradenství ohledně všeho, co souvisí s péčí – u Vás doma anebo v našem obýváčku – včetně praktického nácviku všeho, co je pro Vás důležité.
- Základní krizová intervence – telefonická i osobní – zajišťuje proškolený sociální pracovník.
- Poradci pro pozůstalé pomohou se vším, co je potřeba ve chvílích po úmrtí.
- Svépomocné skupiny pozůstalých fungují na principu sdílení, kdy rozhovor s těmi, kteří procházejí podobnou situací, může být uklidňující.
Aktuální termíny setkání na rok 2024:
22.5., 19.6.,18.9., 16.10.,14.11.,4.12.2024
Smlouva
Společně se dohodneme na jednotlivých krocích spolupráce zohledňujících vaše potřeby. Vytvoříme individuální plán, kde specifikujeme, co kdo a kdy udělá, aby byla poskytována adekvátní pomoc.
Uzavřeme písemnou nebo ústní smlouvu, která definuje dohodnuté kroky a závazky.
Ukončení smlouvy
- Úmrtím opečovávané osoby
- Uplynutím lhůty stanovené ve smlouvě
- Vypovězením ze strany klienta
Zajišťujeme flexibilitu a otevřenou komunikaci, aby bylo možné přizpůsobit plán měnícím se potřebám a situacím.
Stížnosti
Náměty, připomínky nebo stížnosti na kvalitu nebo způsob poskytování sociální služby odborného sociálního poradenství mohou podat zájemci o službu, uživatelé služby nebo ostatní osoby.
- Služba má stanovena vnitřní pravidla, kterými se řídí vyřizování stížností.
- Stížnost lze podat ústně nebo písemně na výše uvedených kontaktech.
- Stížnost lze podat rovněž anonymně.
- Standardně bývají stížnosti řešeny v co nejkratší lhůtě, standardně do 30 dnů a to adekvátně způsobu podání.
pracovní dny 7:00 až 15:00
po předchozí telefonické domluvě
Bc. Lucie Sikorová, DiS.
sociální pracovník - vedoucí sociálních služeb
Aktuálně
Kurz pro pracovníky v sociálních službách
Získali jsme akreditaci na kvalifikační kurz pro pracovníky v sociálních službách! S radostí oznamujeme, že jsme získali akreditaci na Kvalifikační kurz pro pracovníky v sociálních službáchdle dle zákona 108 o
Projekt Daruj srdce
Velké díky patří také žákům Polskie Gimnazjum im. Juliusza Słowackiego, Czeski Cieszyn Studenti z Polského gymnázia v Českém Těšíně se rovněž zapojili do projektu Daruj srdce, pořádaného Výbor dobré vůle
Projekt Kvízomat aneb Zachráníš mě? pokračuje!
V rámci projektu Kvízomat aneb Zachráníš mě? (2022-3-CZ01-KA210-YOU-000093746) jsme dokončili další fázi – projektové dny na školách, kde jsme s radostí šířili povědomí o první pomoci. Nyní usilovně připravujeme online